Carismaklinikken

"Bli den beste utgaven av deg selv! Tenk helhetlig"



Nyhet!

Få med deg siste nytt!

På denne siden oppdaterer vi nyheter og kampanjer.




Kick start på det nye året!

Carismastart (pakkeløsning)                                                          fra kr 2000 

Ernæringsveiledning
Konsultasjon hos ernæringsfaglig rådgiver. Kroppsanalyse. Ønsket mål. Oppskrifter. Mønster.

Lymfedrenasje
Drenerende og avgiftende behandling med glasskolber og vakum. Dras over huden og øker blod/lymfesirkulasjonen. Huden får en helt ny glød og man føler seg lettere i kroppen og får mer energi.

Trening og kosthold
Ernæring spiller en sentral rolle ved fysisk aktivitet. Det er viktig å gi kroppen det den trenger av næringsstoffer slik at den kan yte maksimalt under trening. Restitusjon er like viktig som treningen i seg selv, inntak av karbohydrater og proteiner etter trening er nødvendig for å fylle opp tomme lagre. Kroppen trenger også hvile.

Oppfølging
Når du er igang med en noe endret livsstil er det oppfølgingstimene som er verdifulle for deg. Vi er der for spørsmål og eventuelle endringer vi trenger å gjøre. Alle er ikke like og vi har forskjellige behov. Er det noe som ikke funker for deg finner vi en annen måte som fungerer bedre og som passer inn i hverdagen din.

Ernæring og Trening

Hvorfor er det så viktig å spise riktig før trening?
-Før du skal trene fyller du opp glykogenlagrene slik at kroppen har energi til å trene. Det er også viktig at man ikke spiser et stort kraftig måltid før trening, da vil du forbrenne svært lite og kroppen føles tung.
1. Karbohydrater ca en time før trening (banan, yoghurt, knekkebrød, en lett brødskive, frukt)
2. Proteiner ca to timer før (brødskive, lett varmt måltid, nøtter)

Hva bør jeg spise etter trening? 
- Etter trening er glykogenlagrene tomme og trenger påfyll.
1. Innen en halvtime bør man spise karbohydrater (melkeprodukt, banan, bar, frukt)
2. Innen ca to timer bør man få i seg et proteinrikt måltid (middag, lunsj, brødskiver med kjøttpålegg, meierprodukter)
 
 
Takk for at du kontaktet oss. Vi kommer tilbake til deg så snart som mulig
Ups! Det oppstod en feil.
klikk her for å prøve igjen.